Kaj je nadarjenost in kdo je nadarjen učenec? Kako naj prepoznam nadarjenega? Kakšna je razlika med bistrim, nadarjenim in talentiranim učencem? Zakaj se moram/-o ukvarjati z nadarjenimi, saj imamo že tako veliko otrok, ki sodijo v skupino OPP? Kaj nadarjeni potrebuje? Kako naj oblikujem spodbudno učno okolje?
Vprašanja, s katerimi se nemalokrat soočajo pedagoški delavci nadarjenih učencev.
Izobraževanje bo namenjeno seznanitvi pedagoških delavcev s temeljnimi težavami na področju odkrivanja in nadaljnjega pedagoškega dela z nadarjenimi in talentiranimi učenci. Poudarek bo predvsem na
- predstavitvi nekaterih terminoloških vrzeli s področja nadarjenosti, temeljnih osebnostnih značilnosti nadarjenih učencev na kognitivnem in konativnem področju;
- predstavitvi dvojno izjemnih učencev in šestih tipov nadarjenih učencev;
- oblikovanju spodbudnega učnega okolja za nadarjene učence.
Slušateljem bodo predstavljeni pripomočki za odkrivanje nadarjenih, primeri diferenciranega in obogatitvenega vzgojno-izobraževalnega dela, alternativnih strategij pouka ipd.
Na delavnici se bodo učitelji seznanili s primeri priprave individualiziranega programa za nadarjene učence (personaliziranega učnega plana), z uporabo opazovalnih in ocenjevalnih lestvic, s pripravo učno diferenciranih nalog po matriki Bloom-Gardner (taksonomija kognitivnih ciljev in različne vrste inteligentnosti), spodbujanjem asociativnega in ustvarjalnega mišljenja pri pouku. Poleg tega se bodo preizkusili v praktični rabi številnih didaktičnih pripomočkov, ki so namenjeni nadarjenim učencem.
Predavanja bodo nenehno prepletena s praktičnimi dejavnostmi, diskusijo, individualno pripravo gradiva in didaktičnih pripomočkov, analizo izdelkov in evalvacijo.
Današnji nadarjeni so gonilo družbenega napredka v prihodnosti. Odgovorni smo za uresničitev njihovih izjemnih potencialov ter krila, da bodo lahko poleteli.