Kdo so potencialno nadarjeni otroci? Zakaj govorimo o potencialni nadarjenosti? Kako prepoznam takšnega otroka? Kaj potrebuje in kaj mu lahko ponudim?
Vprašanja, s katerimi se nemalokrat soočajo vzgojitelji in starši predšolskih otrok.
Predavanje bo namenjeno seznanitvi pedagoških delavcev s temeljnimi težavami na področju odkrivanja in nadaljnjega pedagoškega dela z nadarjenimi otroki na predšolski stopnji. Podrobneje bomo predstavili:
- pomen zgodnjega odkrivanja otrokovih potencialov,
- pomen (pre)poznavanja značilnosti in odkrivanja nadarjenih otrok na predšolski stopnji s pomočjo novega merskega instrumenta (ocenjevalne lestvice OLNO);
- ustrezno diferenciacijo vsebin in dejavnosti iz Kurikula;
- matriko Bloom-Gardner (mnogotere vrste inteligentnosti in različne kognitivne ravni) z ustreznim zastavljanjem vprašanj, spodbujanjem asociativnega in funkcionalnega mišljenja ter ustvarjalnosti pri otroku.
Na delavnici, ki sledi, se bodo vzgojitelji »igrali« s pomočjo številnih didaktičnih pripomočkov in iger, diferencirali bodo pravljice in drugo vsebino, se preizkusili v ustreznem zastavljanju vprašanj in nalog, ki bodo naravnane na višjih taksonomskih ravneh (po izbrani taksonomiji kognitivnih ciljev), spodbujale asociativno mišljenje ter ustvarjalnost otroka.
Predavanja s praktičnimi prikazi in delavnice, na katerih bodo udeleženci teoretično znanje smiselno implementirali v prakso, bodo podprti z diskusijo, video posnetki, izdelki otrok, primeri dobre prakse ipd.
Današnji nadarjeni so gonilo družbenega napredka v prihodnosti. Odgovorni smo za uresničitev njihovih izjemnih potencialov ter krila, da bodo lahko poleteli.