Monika Erjavec Bizjak, magistra zakonskih in družinskih študij in certificirana družinska in šolska mediatorka. Strokovna delavka pri Zvezi Anita Ogulin & ZPM, kjer v različnih programih aktivno deluje v stiku z družinami, otroki in mladostniki. V sklopu humanitarnega programa Veriga dobrih ljudi izvaja psihosocialno pomoč ter delavnice za opolnomočenje na področju starševstva, vzgoje in duševnega zdravja. Izvajalka programa Dobro sem, ki je namenjen preventivni krepitvi duševnega zdravja ranljivih skupin. Sodeluje v Otroškem parlamentu, ki je program izobraževanja za aktivno državljanstvo mladih. Od študentskih let del poletnih počitnic preživi z otroki na letovanju, kjer lahko skozi različne generacije otrok spremlja njihovo doživljanje in vživljanje na spremembe v družbi.
Želite poslati neobvezujoče povpraševanje?
Stopite z nami v stik in naročite izobraževalno srečanje za vaš kolektiv!
ČUSTVENO OPOLNOMOČENI UČITELJI: KAKO SE POGOVORITI O TEŽKIH TEMAH V RAZREDU?
Izobraževanje za pedagoške delavce
Učitelji in strokovni delavci na šolah se pri svojem delu pogosto srečujejo s temami, ki pri otrocih (in tudi odraslih) lahko vzbudijo neprijetna čustva. Otrok se vrača v razred po daljši odsotnosti zaradi smrti v družini. Več otrok v razredu se sooča z ločitvijo staršev, ki ni sporazumna. V razred smo dobili deklico, ki se je skupaj z mamo pred nasiljem umaknila v varno hišo. Na šoli se je zgodil poskus samomora. Prisotnih je vse več socialnih in ekonomskih neenakosti v razredu. Pojavljajo se posplošena mnenja glede političnih in vojnih dogajanj.
Otroci danes prejmejo veliko količino informacij, za katere pogosto niso opremljeni, da bi jih zmogli na njihovemu razvoju primeren način predelati. Informacije, ki so pogosto izražene senzacionalno, spremljajo otroke na vsakem koraku. Zaslonska tehnologija jih vabi v vsebine, ki so lahko za razumevanje določenih tematik (samomorilnost, nasilje, spolnost …) popolnoma neprimerne za njihovo razvojno stopnjo regulacije. Tako otroci ostanejo polni vprašanj in nerazumljenih dilem, ki pa jih ne znajo, ne zmorejo ali nočejo naslavljati odraslim.
Ob naslavljanju stisk in tematik (ki se jih pogosto odrasli v komunikaciji z otroki izogibamo) otrokom omogočamo izražanje občutkov in čustev, kar privede do destigmatizacije teme, zmanjšanja tesnobe in krepitve čustvene odpornosti. Ob tem jim jasno sporočamo, da niso sami in da nam je mar.
Program interaktivne delavnice:
- sklop: Otroci in njihovo čustveno doživljanje.
- sklop: Teme, ki vzbudijo neprijetno – kako okrepiti sebe in se soočiti s »težko« temo?
- sklop: Samozavedanje kot varovalni dejavniki (učitelju, staršu in otroku).
- sklop: Oblikovanje strategij in tehnik za soočenje z neprijetnimi čustvi.
V štirih pedagoških urah bodo udeleženci na praktičnih primerih spoznali in usvojili:
- Kako z učenci v razredu govoriti o temah, o katerih je pogosto tudi odraslim težko komunicirati.
- Zakaj je pomembno z mladimi naslavljati različne tematike in zakaj je pomembno odgovoriti na njihova vprašanja.
- Kako se lahko pripravimo na pogovor o »težki« tematiki (primeri iger vlog, tehnik regulacije in knjižnih predlogov s konkretnimi izhodišči za voden pogovor).
- Kako se upreti želji po komentiranju, analiziranju in moraliziranju otrok in jim zgolj prisluhniti, ko nam želijo nekaj sporočiti.
- Kje otroci iščejo odgovore, ki jim jih odrasli ne želimo ali ne znamo podati, in zakaj se pojavlja občutek, da z mladimi vedno bolj izgubljamo stik.
Stopite z nami v stik in naročite izobraževalno srečanje za vaš kolektiv!
- Trajanje: 3 ure
- Kje in kdaj? Na vaši šoli, ko vam ustreza ali online!
Izobraževanje za vaš kolektiv je na voljo tudi v obliki krajšega spletnega predavanja.